filmylegopl napisał(a):
PKmovies, czy tak właśnie się bawisz?
Bawić się? To udręka nie zabawa. Bo troszeczkę przesadzasz ze spolszczaniem nazw własnych pojazdów z SW, a ten przykład z filmybawsiędobrzepl miał ci dać od myślenia.
A teraz o pracy (bo po to ten temat) Tak jak juz napisałem w komentarzu pod filmem na YT, zapomnieliście (bo to co-produkcja nie?) o perspektywie.
Efekt miał być taki, że myśliwiec zbliża się do kamery a po odwróceniu kamery za myśliwcem, ten zaczyna się naturalnie oddalać. Myśliwiec cały czas leci prosto i niby wszystko jest ok, ale. Kiedy coś z daleka przybliża się do kamery (bez zooma), zawsze zmieni się perspektywa. Daleko taki myśliwiec wygląda tak jak widać go u ciebie w całym filmie, a to błąd. Myśliwiec blisko kamery zaczyna się zniekształcać (zupełnie jak widok pokoju od środka). Przykład tego co mam na myśli:
Kiedy sześcian (złożony z linii) jest blisko kamery (czy naszego oka) jego wnętrze wydaję się jak by linie nie były do siebie równoległe i prostopadłe:
Jednak jeżeli oddalimy znacznie kamerę, sześcian okaże swój rzeczywisty kształt (nadal w perspektywie, ale mniej zniekształconej):
Aby zrobić taki przelot obok kamery poprawnie, trzeba ruszyć kamerą, a model powinien stać w miejscu lub nawet sie obracać jak to zrobiłeś.
Podsumowując, brak zbliżenia się kamerą do modelu, i ciut za szybki obrót.